Geoffrey Rush Suing Daily Telegraph For Defamation

Adjust Comment Print

Australian actor Geoffrey Rush will sue the Daily Telegraph newspaper for allegations published about his behaviour with a fellow actor on stage.

"The Daily Telegraph has made false, pejorative and demeaning claims, splattering them with unrelenting bombast on their front pages", Rush told the press.

He said the claims had "created irreparable damage" and was "extremely hurtful" to his family and colleagues in the industry.

The Sydney Theatre Company confirmed it had received a complaint alleging misconduct that continued for several months during the play's run. It did not specify the name of the complainant or details of the complaint.

"Mr Rush has not been approached by the Sydney Theatre Company and the alleged complainant nor any representative of either of them concerning the matter you have raised", a letter from his lawyer to media read.


Rush said he would not be answering any further questions beyond his statement made to a packed room of journalists and flashing cameras at his lawyers office on Collins Street.

Rush resigned as AACTA president following the claims.

"We don't have our have a trial date yet, this has only been set up this afternoon".

Rush said his wife, daughter and son had also been hurt by the allegations.

The veteran actor received acclaim for his breakthrough performance in the 1996 film Shine, which earnt him an Academy Award, Golden Globe and BAFTA.


Rush's solicitor, Nicholas Pullen, stated that the court documents had only been filed with the Federal Court of Australia earlier today, and that this press conference would likely be the first anyone at the Daily Telegraph would've heard of them.

He's went on to become one of Australia's biggest and most respected Hollywood exports, starring in Shakespeare in Love, Elizabeth and The King's Speech.

Telegraph editor Chris Dore was quick to respond to news of the legal action.

Earlier this week, the ABC's Media Watch suggested that the Telegraph may have left itself open to defamation proceedings by running a front page story based on a single, unspecified complaint.


Comments